Compare online activities of 3 Australian TV shows

The objective of this blog is to analysis the online marketing activities, domain, content, connections, communication, cross promotion, and community in relation to channel 7, channel, 9, and channel 10 Australian TV shows.

In the first instance, Channel 7 focuses on the integration of diverse TV shows in accordance with the demands and expectations of the consumers. The network concentrates on the usage of Yahoo! Domain in the course of executing its online activities. Visitors of the online platforms have the opportunity to interact with the website operators who focus on addressing their demands and targets. One of the TV shows in this channel is the Star Wars. In the course of marketing the show, Channel 7 focuses on the usage of the picture from the scene of the show with the intention of grabbing the attention of the target audiences. This mode of communication is essential in enhancing interaction between the service providers and the target audiences. In addition, the website provides platform for diverse engagement among the consumers through integration of various shows on the online platform.

Secondly, Channel 9 focuses on the usage of .au domain. This is essential in enhancing the image and reputation of the firm as a business entity in the case of Australia. It is essential to note that the approach ensures effectiveness and efficiency in the interaction between the target audiences and the service providers. The network provides the platform for Star Wars, which proves to be a similar case to the previous network. This is because of the usage of a picture from the scene to aid interaction between the service provider and the target audience. In addition, the website provides opportunity for other business practitioners to advertise their products and services. The connectivity to this website is faster in comparison to their previous social platform, thus an opportunity for the target audience to engage in the maximisation of the time and resources to satisfy their needs and expectations.

Thirdly, channel 10 focuses on the integration of the .au domain, which is an illustration of its affiliation with Australia. The connectivity to the website is faster in comparison to the previous two platforms, thus the perfect opportunity to engage in efficiency while seeking valuable information. Star Wars is one of the major shows on the online platform for this television network. The television network focuses on adoption and integration of similar platform to the previous networks in relation to the presentation of the show to the target audience. This is because of the need to offer flexibility and convenience for the consumers seeking to satisfy their needs on the online platforms. From the above illustrations, the tendency of the business entities to use online platform must incorporate convenience, flexibility, and competence in relation to the demands and expectations of the target audience (Allen, Yaeckel, & Kania, 1998). Furthermore, it is critical for the service providers to consider faster connectivity with the objective of enhancing image and reputation on the internet platforms.

Advertisements

2 thoughts on “Compare online activities of 3 Australian TV shows

  1. Hey Yoyo, this was an interesting post! I found it interesting how you mentioned how different television networks focus on integration to connect to different target audiences. Thanks for sharing 🙂

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s